lördag 11 september 2010

Herregud...

...jag tror jag blir tokig.

Jag håller fortfarande på med skrubben och datarummet.
Det tar verkligen aldrig slut, då har jag ändå fyllt tre stora sopsäckar med skräp och sorterar fortfarande vidare.

Idag var vi till Coop och kompliterade med några hyllor till som jag kan ha pärmar, räkningar och andra viktiga saker på. Men det blev lite missöden när Fredrik skulle montera... Alma ville vara med så klart och så halkade hon till och slår huvudet ordentligt i ett hyllplan och Fredrik får hyllplanet på foten. Den ena skriker mer än den andra och jag tar hand om Alma. Det slutade med en stor bula i Almas panna och en stor bula och ett jack i Fredriks fot. Jag klarade mig tack och lov oskadd och kunde pyssla om istället.
Nu är ialla fall hyllorna på plats och jag har fått in ytterligare några saker från datarummet till skrubben.
Men fortfarande är det hur mycket som helst kvar. Jag kommer att slänga in mycket i förrådet i garaget och ta tag i det till våren istället. Jag pallar inte med mer just nu och då ska jag ändå tapetsera om datarummet också. Suck pust och stön! Förhoppningsvis blir det väldigt bra när allt blir klart och jag kan då klappa mig på axeln och njuta lite extra mycket.

Nu ska lördagskvällen avslutas framför tvn med lite chips och dip och nåt bra program, hoppas jag.

Kram på er

1 kommentar:

annaslantliv sa...

Å vad bra att få höra lite från en som har lite erfarenheter! Tänk att det var så länge sen ni byggde, det känns inte så.
Har hört att det kan bli lite hursomhelst med kalkylen när man bygger lösvirke men då behöver det inte bli så heller. Skönt att veta.

Vilken säljare hade ni?

Visst är det vidrigt vad man spar på sig saker, och vem sjutton köper hem allt?!?!?! ;-)


Kram Anna