tisdag 29 juni 2010

Midsommarfirande i Värmland

Almas kusiner Elin, Anton, Pelle och Dennis.

Alma och moster Biss badar i Mangsjön.

Midsommarhelgen firades mest med lata dagar.
Precis som det ska vara...

Det vacker dukade midsommarbordet.
Vi kom ner till Värmland efter mitt jobb runt 18-tiden. Sen blev det middag med sill, färskpotatis, grillat, massor med goda röror och en värstingsallad (internskämt).
Vi mumsade och åt och umgicks. Sen spelade vi ett toligt spel som hette Oooga chacka där man ska sjunga en mening i början på en låt och så ska det andra laget sjung fortsättningen. Det var hur kul som helst. Men ganska svårt...
På lördagen var det underbart väder och solning som gällde, det enda vi gjorde var att åka till Mangsjön (jag, Alma, moster Biss och kusinerna Pelle och Elin) för att bada. Det blev inget midsommardopp men vi var i till knäna ialla fall. Det fanns 1 miljon grodyngel där som Alma blev väldigt faschinerad av och vill hålla i. Hon var modigade än mig.
Sen åkte jag, moster Biss, mamma, Alma och Pelle till Elsa och Bodil (min och Bissens moster och kusin) på fika och kika in Elsas nya hus som var jättefint. Hon har världens finaste utsikt att vakna till på morronen med en vy av Rattsjön och en vacker blomster äng. Kan inte bli lyxigare.
Sen var det ännu en lugn och skön kväll med grillkorv och plump.
Åkte hem igen på söndagen med en sväng förbi ett Elvis café och fikade. Kom hem och myste lite innan det var dags att lägga sig och upp och jobba igen. Men nu har jag bara idag och imorron kvar, sen är det semesterdags och Peace&Love som gäller!
Kram på er

2 kommentarer:

Jenny Lindgren sa...

Åh jag hade velat vara med. Vi kanske kan åka dit med er annan gång. Kram Jenny

Camilla med C sa...

Absolut! Det är ljuvligt =)