onsdag 16 juni 2010

Gårdagen och imorse

Alma, vår stora lilltjej, på väg till dagis
och en spännande utflykt =)

Hon har verkligen blivit stor vår tjej!

Here comes trubbel!
Fanny, Filippa och Alma.

Fredrik var duktig och tvättade fönstren ovanför entrén igår.
Det var nån hemsk fågel som hade bajat över hela mitten fönstret...
Men nu ser vi ut genom dom igen =)

Hann med en hel del igår faktiskt. Jag och Alma åkte till kupolen på en lunch med Angelica. Vi bytte också ett par skor som jag köpte i förrgår men som Alma tyvärr inte kunde ha. Hon har fått ärva mina fötter tydligen och kommer säkerligen ha samma problem som mig att hitta finskor. Jag har nämligen både breda och höga fötter...
Hittade som tur var ett par andra lika fina skor med i ett annat stuk som hon ville och kunde ha.

Sen blev det en lunch på Wayne´s men ingen caffelatte idag, utan ost och skinkpaj med cola istället. Alma fick en smarrig smoothie och Angelica åt lasange. Sen drev vi runt en stund innan Alma mer än väl behövde hem och sova en stund (hon blir gnällig och ska bli buren hela tiden vilket inte är det lättaste nu när hon väger närmare 15kg).
Väl hemma igen så väntade vi in pappa Fredrik och åkte och köpte stenblock för att börja fixa till på framsidan. Jag vill ha en plantering på ena sidan av entrén och sätta vintergröna växter blandade med lite blommor. Kommer nog att bli superfint.

Ikväll kanske vi hinner sätta fast sänggaveln...

Kram på er alla