söndag 20 juni 2010

Expertmiddag i Falun


Igår var vi Expertare ut i Falun på Bankens bar och brasseri.
Det var bjudmiddag så vi lyxade till det lite extra...
Här följer några bilder på vad jag åt...


Carpaccio på oxfilè
Passade kanske inte riktigt mig,
åt bara upp den friterade mozzarellan och sparrisen


Oxfilè toast
Väldigt gott men jag skulle ha bett om välstekt,
den var perfekt enligt alla andra men jag är ju en mespropp när det gäller kött...

Jamicarom marinerad färsk frukt
Smarrigt som bara den
men det smakade för mycket sprit om frukten
så jag åt upp Daniels Creme Caramell istället, hihi!
Smakade även på Emelies och Daniles varmrätt som var Dovhjortmedaljonger från Österlen med gräddkokta kantareller, primörer, rödvinskokta äpplen och klyftpotatis. Det var himelskt gott och något jag absolut kan tänka mig nästa gång =)
Det blev en helmysig kväll, även om nån (nämner inga namn) blev aning överförfriskad, hihi. Men det är väl så när det gäller bjudmiddagar!
Kram

Inga kommentarer: