måndag 30 augusti 2010

Ikväll ska det röjas

Tänkte bli klar i skrubben så att jag kan börja plocka tillbaka allt igen...
Men nu ska det som sagt rensas sjukt mycket och många saker kan vi flytta till garaget. Sen får jag ta tag i ordningen och redan i garaget till våren tror jag. Det ska spacklas, målas och monteras in en dörr i förrådet i garaget innan jag kan sätta upp hyllor mm. Jag vill göra det ordentligt från början!
Köpte bra förvaringsboxar från ICA Maxi (ta 3 betala för 2) igår som jag ska ha Almas urväxta kläder i och annat smått och gott =)
Sen kan jag koncentrera mig på Almas nya rum. Tänkte måla om en byrå och tapetsera lådorna med samma tapet som på fondväggen. Sen ska jag köpa en stor garderob från Ikea att ha i hennes rum med alla kläderna i. När det är klart (förhoppningsvis innan Bebben kommer i december/januari) så ska jag greja iordning i Bebbens rum också. Jag tapetserar inte om men lite nya gardiner och nytt tyg på vaggan ska jag ändå fixa.

Grannen håller på att lägga sten på uppfarten. Gissa om jag vill göra fint på vår uppfart med. Det är nu bara vi och en till granne som har gruset kvar och det känns som att vi verkligen blir sist med det, precis som med allt annat. Som sagt är det ca.2,5 kvm av vår tomt som är helt klar och det är snutten på framsidan brevid entrén.. Hihi! Men jag lovar att en dag... då jäklar... Men då är det väl dags att flytta till älderboendet...

Hormonerna svallar och det är lika bra att varna alla.
Jag är nog inte världens lättaste att vara med just nu <3
Kram

Inga kommentarer: