fredag 6 augusti 2010

Lite smått o gott...

Fredrik har varit så duktig och grävt, planterat och snyggat till på framsidan.
Så nu är hela 2kvm av vår tomt helt klart =)
Nu är det bara 968kvm tomtyta kvar att snygga till, hihi!

Vi har klippt häcken också... Det blev ungefär 10 ggr snyggare.
Innan stack det upp strånkar som var högre än Fredrik.
Det syns att gräsmattan inte mått så bra i värmen...
Jag har varit till Tierp och tapetserat. Min underbara vän Maria och hennes familj har köpt hus och det var i lite renoveringsbehov. Men självklart ställer man upp. Jag fick äran att göra fint i dotterns rum.


Maria hade även vännen Anna på besök som fick äran att tapetsera sonens rum.
Batman rules!


Det här var vad som mötte mig när jag skulle få se deras hus för första gången. Jag höll på att dööööööööööö. Spindeln hittades i deras källare (vilket jag inte besökte) och var luden med en kropp som var minst 2-3 cm stor. Den största jag sett inom Sveriges gränser och som inte varit i ett terrarium. Googlade lite om den senare och det verkar som att det faktiskt finns källarspindlar som är så stora. Tack och lov för att vi inte har en källare, jag skulle ju inte våga gå ner dit då...

4 kommentarer:

Patsy sa...

Haha du skulle du se i våran jordkällare vilka stora spindlar vi har ;) Hela taket är fullt med spindelnär och vita kokonger av ägg. Ibland ser vi bara hur de dra in stora älgar, som de äter :P Haha nu skojade jag bara ;)

Camilla med C sa...

Det hoppas jag verkligen... att du skojade alltså =)

Kram

annaslantliv sa...

Men hallå! Här är det läge att gratulera ser jag! Har inte varit runt på andra bloggar på typ en månad och då missar man ju en hel del!! Vilken fantastisk julklapp det blir!!

Grattiskram!

Camilla med C sa...

Tack Anna! Ja här händer det grejer... Man vet ju vart man ska vara på julafton ialla fall =)
Kram