lördag 28 augusti 2010

Bli inte rädd nu...

Allt detta har jag plockat ut ur vår lilla skrubb på ca. 3kvm.
Galet eller hur!!!
Vi ska göra om datarummet till Almas nya rum och då måste vi först ordna till i skrubben så vi kan ha lite data grejer så som skrivare mm där. Allt detta så att bebben kan få Almas gamla rum. Man måste ju börja nånstans och det är bäst jag börjar innan magen blir för stor...
Så nu idag har jag börjat plocka ur skrubben och så har vi köpt ett förfaringssystem från IKEA som vi ska ha i skrubben som måste upp. Sen är det mycket som ska slängas, säljas, sparar i garaget mm. Ska även passa på att rensa bland Almas kläder och se vad som ska sparas och vad som kan slängas (om det är trasigt eller har nån fläck) eller kanske ges bort. Ska passa på att lägga undan kläder som bebben kan ha också. Lika bra att göra allt ordentligt från början =)
Har köp en tapet åt Alma som hon ska ha på en fondvägg. Den är rosa med stora fjärilar på. Jag frågade henne förut vad hon skulle vilja ha och då sa hon beskrev hon precis det och jag lyckades hitta en på Rusta. Lycka! Självklart måste ju lill-damen få bestämma lite själv i nya rummet. Sen är bara frågan om jag ska låta de övriga väggarna vara vita eller måla dem ljusrosa...
Hm, mycket svårt bestlut känner jag.

Inga kommentarer: