tisdag 20 april 2010

Men helt seriöst!

Hur mycket snor kan det egentligen finnas i en och samma näsa?
Jag snyter mig och en kvart senare snyter jag mig igen!

Idag är jag ialla fall ledig och tänker hinna med lite tvätt, plocka undan och dammsuga. Sen måste jag till kupolen tyvärr, inget jag idag känner särskilt mycket för. Ja, jag vet. Det är faktiskt sant, jag vill inte till kupolen?!?

Alma ligger i soffan och tittar på Horton (Horton hears a who) igen, hennes favorit just nu. Jag behöver inte sitta brevid den här gången ialla fall... Nog för att den är underbart härlig men jag gillar lite mer variation i filmtittande, hihi. Själv väntar jag på att Oprah ska börja, en utav alla fördelar med att vara ledig en vardag.



Annars då... Ja jag håller på att göra en lista över att saker som måste göras i vår/sommar. Tror att tex inbyggning av trapp och att sätta panel i köket får vänta till hösten. Nu vill man ju göra utegrejer!


Vi ska:

  • måla garaget (så klart)
  • skrapa och måla balkongräcket
  • sätta upp räcke ute på farstukvisten
  • göra snyggt runt garaget med "kattskallar"
  • och säkert kommer jag på nåt mer skojigt projekt
Härligt att veta vad man ska göra på sin ledig tid tycker jag. Sen ska vi förhoppningsvis hinna mysa och bada lite också samt åka till Öland med familjen Johansson (om vi får nån stuga). JAg skulle även vilja hinna med en weekendresa utomlands, jag har ju vunnit ett resepresentkort på nästan 3000:- på jobbet som måste utnyttjas innan 8 juni (resan måste bokas innan dess).




Venedig, London eller Paris skulle funka för mig!

2 kommentarer:

Kallangs Photography sa...

då har vi en plan, jätte bra att ha den på nätet så man alltid kan hitta den =)

Puss

Camilla med C sa...

Precis min tanke!
Jag glömde:
sätta tegel på friggeboden
bygga en lekstuga

Puss