måndag 12 april 2010

Lite bilder från påsken

Häxorna från Eastwick... eller från Kyna...
Biss, häxan, jag och mamma.


Mor och dotter

Mina goda hasselnötsmuffins...
som vi inte orkade äta allt för många av =)
Kommer från Laila bakar
och kan verkligen rekommenderas.
Igår var en händelserik dag, men tyvärr inte på jobbet. Jag jobbade först men fick slluta lite tidigare för det var alldeles folktomt. Alldeles för fint väder gör så med shoppinglusten.
Alma mådde dåligt redan natten mellan lördag och söndag och hon och Fredrik fick ha en innedag och kurera sig ordentligt. Hon kräktes några gånger och åt ingenting förrär ungefär vid klockan 18. Stackars skruttan. Men idag är hon fit for fight igen!
Saga råkade ut för grannens katt också igår. Katten har länge varit en innekatt men går nu fri här på området. Det har resulterat i att han antagligen inte riktigt vet att han egentligen ska vara rädd för hundar (och människor). Han gick till attack igår mot Saga som sargad kom ur den fighten. Hon fick en ordentlig reva i örat som inte ville sluta blöda så jag fick lov att svabba blod i halva huset... Mindre trevligt. Vi duschade henne några gånger och tillslut slutade det blöda.
Nu gick det ju bra men jag hoppas vi slipper fler fighter här på tomten framöver!
Idag har det varit superskönt ute och jag och Alma har varit ute i solen lite. Har inte velat varit ute för mycket med henne eftersom hon nog är lite slut efter igår men frisk luft kan aldrig skada.
Jag känner ialla fall inget av nån magsjuka eller liknande så förhoppningsvis var det bara Alma som åkte på det den här svängen...
Kramar i 1000