tisdag 29 september 2009

Alma hemma sjuk idag...

... och jag har tagit ut min första vab-dag någonsin. Mamma och pappa är i värmland annars hade de säkerligen ställt upp så jag kunde ha jobbat ändå men nu så fanns inget annat alternativ än att vara hemma med sjuklingen.

Det började redan i söndags, när jag kom hem såg jag att det varade ur Almas ögon och så var hon hängig. Igår, på min lediga dag, så hade det ialla fall slutat vara men hon var uppsvälld runt ögonen och ännu mer hängig och snuvig. Hon hade nog upp mot 40 grader ett tag.
Idag är hon helt bra runt ögonen och ingen feber men vääääääldigt snuvig. Så hon blir nog hemma imorron med, men då ska Fredrik vabba för första gången.
Jämställdhet ni vet!
Jag och Alma har passat på att mysa och ha det bra plus att jag har tvättat, man vill ju försöka passa på med lite sånt när man ändå är hemma...

Nu ska jag ta reda på tvätten och sen titta på Oprah, då myser vi tillsammans i soffan så att Alma får somna i min famn. Skönt och otroligt mysigt.

Kram kram

Inga kommentarer: