måndag 15 augusti 2011

Två ägg till frukost

... ingen hit direkt! Kommer inte att upprepa den strategin ialla fall.

Imorron tänkte jag äta en portion med havregrynsgröt istället.

Men till lunch lagade jag kycklingwok med äggnudlar och jag hoppade över äggnudlarna för egen del och la på en halv gurka istället. Nu har jag handlat lite sallad så jag ska kunna ha mycket sallad till maten också. Lutar åt att jag äter GI ett tag så får vi se, ialla fall ta bort allt socker förutom frukten som jag verkligen vill ha kvar.

2 kommentarer:

annaslantliv sa...

Jag äter gröt varje morgon, gör en egen blandining av 1/2 dl havregryn, 1/2 dl rågflingor, 1 matsked russin, 1/2 krm salt och 2 matskedar av en fröblanding jag gör med krossat linfrö solroskärnor och pumpafrön. Sen på med 2 dl vatten och micra i 2 minuter. Perfekt, jag tycker det är supergott... men det kanske inte du gör för det men havregrynsgröt tycker jag blir för slemmigt, det här är mer tuggigt. Testa.

Kram Anna

Camilla med C sa...

Tack Anna, det ska jag absolut testa!
Kram