måndag 22 augusti 2011

Swisch!

Så nu har tiden bara runnit iväg igen...
I onsdags åkte jag och barnen till Värmland själva för att gräva upp lite växtlighet för att ta med hem. Elin med pojkvän var också där och det var trevligt. Vi kom ner på onsdag eftermiddag och hann mysa ordentligt i stugan. Torsdagen tillbringade vi i Torsby med shopping och lunch ute, sen gjorde vi ett litet stopp i Östmark på Elvis caféet där och passade på att besöka min mormor och morfars grav vilket var måååånga år sen. Sen blev det en jazzykväll som sig bör! På fredagen grävde vi upp en stor buske med brudspirea och några plantor Snöbollsbuske. Sen gav jag mig ut på jakt efter Kejsarkronor och grävde för fullt efter deras lökar. Fick upp ett gäng! Sen var det dags att bege sig mot Dalarna igen.
I lördags åkte vi hela familjen till Tierp och hälsade på Maria och barnen och fick se hur fint det hade blivit i deras hus. Jag var där och tapetserade för ungefär ett år sen och då var det mycket jobb kvar men nu var det otroligt fint och hemtrevligt! Tack Maria för en supermysig dag!!!
I går (söndag) var det familjedag på Leksandssommarland vilket vi höll på att missa totalt. Tack gode gud för facebook! Vi betalde in och anmälde oss till familjedagen för lite mer än två månder sen så jag hade totalt glömt bort det och så var jag ute på fejan som vanligt och så en kompis som hade skrivit ett inlägg om att de var i Leksand... Gissa om det blev fart på familjen Källängs och schopp så satt vi i bilen på väg. Solen tittade fram och det blev en toppendag! Alma och Fredrik badade och åkte ruschekana i flera timmar och vi såg även ett uppträdande av Amy Dimond! Kul och det kändes kanonspontant ;-)
Idag var det Almas sista sommarlovsdag och imorron (tack och lov) är vardagen tillbaka i våra liv. Alma ska till dagis, jag och Gustav ska till bvc och sen beställa Me&I kläder och imorron eftermiddag börjar Alma på simskola. Ska bli riktigt skoj!

Men som sagt, vardagen är mer än välkommen nu :-P

Inga kommentarer: