tisdag 4 januari 2011

Gott Nytt 2011

Gott Nytt År
önskar
familjerna Johansen/Källängs

Maken partade loss ordentligt...
eller nja party och party vet jag inte om det blev men lugnt och skönt hade vi.
På tolvslaget skålade vi i Pommac tillsammans med två sovande barn, farfar, morfar, mormor, en halvdöv Jessy, en drogad farmor och en ännu mer drogad hund, hihi! Farmor drogad pga ryggskott och hunden pga smällare...
Vi började kvällen med minikrustader med Brie och hjortronsylt, hämtmat från Thaien, äppelkaka med vaniljsås till efterrätt och ostbricka i väntan på tolvslaget. Gäller ju att hålla blodsockernivån på en jämn nivå så man orkar med.
Jag har inte avlagt några nyårslöften (är alldeles för dålig på att hålla dom) men jag ska verkligen passa på att motionera mer nu när jag är hemma i ett år. Hinner inte med nån träning med det jobb som jag har, eller rättare sagt med de arbetstider jag har. Men nu har jag ett år på mig att försöka komma ner lite i vikt och få bättre kondition, så jag hinner med två busfrön här hemma. Ställde mig på vågen i morse och jag har gått ner allt från graviditeten och till och med två kilo till =) Det var otroligt kul! Nu är det bara att dra nytta av amningen och ut och röra på sig så ska nog några till kilon rinna av.
Kramar på er och hoppas ni alla får ett lyckligt och friskt 2011

Inga kommentarer: