måndag 31 maj 2010

Angelica & Magnus Bröllop!


Brudparet
Herr & Fru Ryberg
Jag utanför kyrkan


Alla bröllopsgästerna



Jennie, Bruden Angelica och jag,
"gamla" Thorn-trion
Bröllopet blev otroligt lyckat!
Min dag började jäktigt redan kl.10.30 när jag speedade iväg för att hämta blommorna till mitt och Angelicas mammas hår, åkte förbi vid frisören och lämnade samtidigt som Angelica fick lite smarrif choklad av mig att mumsa på medan hon fick sin vackra håruppsättning. Sen åkte jag vidare till kupolen och MakeUp Store där jag blev sminkad och stressade sedan vidare hem för att få hjälp av min underbara syster Biss med håret. Kläderna på och sen iväg till frisören där Angelica och Magnus väntade otroligt vackra!!!
Vi åkte limo till kyrkan i Amsberg och där väntade Therese Sätterlund som fotograferade brudparet, ska bli kul att se bilderna sen.
Sen var det dags för vigsel och den var vacker som den ska. Jag läste ur Högavisan och var inte ens nervös (phu).
Efter vigsel bar det av till Lindans bystuga. Vi tog emot gästerna och förberedde brudskålen. När Angelica och Magnus anlände till stugan stod vi alla utanför med ett glas champange i handen och jag korkade upp en flaska åt dom och så hurrade vi!!!
Menyn bestod av toastskagen, ugnsbakad kycklingfilé med rostade rotsaker och bröllopstårta. Mums! Middan flöt på väldigt bra och jag tror jag skötte mitt toastmasteruppdrag bra. Några tal, några lekar osv under hela kvällen och sen lite dans på det. En mycket lyckad fest! Angelica och Magnus verkade också otroligt nöjda och det var ju huvudsaken
.
Strax efter kl. 01 skjutsade jag och Fredrik hem brudparet och själva kom vi i säng runt 02... Jag var sååååå trött hela dagen igår fast jag bara smuttade på ett glas champange och en mun vin men det tog på krafterna (man börjar väl bli gammal).
Stort Grattis Till Er Herr och Fru Ryberg!!!!

2 kommentarer:

Kallangs Photography sa...

ja grattis A & M och jag tycker frun skötte allt med bravur och jag är säker på att alla andra tycker det också, trotts att jag är partisk : )

annaslantliv sa...

Hej där.
Kul att se dig i kommentarsfältet!

Ja visst ska jag närmare stan. Blandade känslor. Känns både bedrövligt och kul. För och nackdelar med allt. Men nu är det bara att göra det bästa av det.

Vad fina ni var allihop på bröllopet! Kul med en så lyckad kväll.

Må så gott.

Kram Anna