söndag 2 maj 2010

2,5 års kalas



Alma och Filip spexade hela kvällen lång!

Alma och Filip fyllde 2,5 år igår och det firade vi genom att vara hemma hos familjen Lindgren och äta fläskfilé (inlindat i bacon, zuccini och vitlök) med potatisgratäng och sallad. Efter att både jag och Jenny blev tvungna att knäppa upp översta knappen i byxorna åt vi marängswisch =) Det var supermumsigt och Jenny gjorde hemmagjord chokladsås som var himelsk.


Pusskalas i soffan med en varsin skål godis.

Idag tog vi sen sovmorron och sov ända till 9.30, vilket var otroligt skönt. Alma vaknade mitt i natten och ropade "mamma", vi gick in och hon sa "jag vill sova brevid min mamma" vilket hon självklart fick. Vem kan motstå nåt så gulligt. Det är ju verkligen inget vanligt, har kanske hänt fem gånger totalt varav två utav dem var hon sjuk. Hon gillar att sova själv och visst, det underlättar för oss också eftersom man är lite mer avslappnad när hon inte ligger i mitten. Det flyger ut en arm eller så kommer Tiger flygandes...


Alldeles nyss kom vi tillbaka från kupolen där vi så Anna Bergendal uppträda och jag köpte faktiskt hennens signerade skiva. Lyssar på den just nu och det är riktigt bra. Mysmusik.




Anna Bergendahl


Puss o Kram på er

Inga kommentarer: