måndag 11 april 2011

Mat, mat, mat...

Nu har jag räknat points till förbannelse denna vecka och hoppas verkligen att det kommer synas på vägningen imorron. Jag har lagat en massa viktväktar-recept och det har blivit gott alla gånger. I fredags gjorde jag ryggbiff med löksky som blev en succé (tyvärr glömde jag ta ett kort på det), det kostade bara 9 points och var mumma =) Igår söndag åt vi pannkakor efter en fm ute i friska luften. De kostade 12 points men jag hade gått över 5km så jag hade tjänat in 5 extra points =) Idag lagade jag världens mumsigaste korvstroganoff, den blev verkligen riktigt god!!! Kostade
12 points även den. Alla recepten kommer från boken på bilden ovan "Familjens lätta rätter".

2 kommentarer:

Frida sa...

Vad mycket god mat du lagar. Önskar jag hade lite fantasi jag med. Här blir det olika varianter av korv och sen ev lite tacos på fredagarna. /Frida

Camilla med C sa...

Tack Frida =)
Jag tvingar helt enkelt mig själv att bläddra igenom en massa kokböcker och sen gör jag en veckomatsedel. Enda sättet... annars skulle även vår vecka bestå av korv, köttfärssås och sen pizza el tacos, hihi.
Kram