lördag 27 november 2010

Högst upp på önskelistan

Husets Krona
Det är ju nån i vår familj som fyller år snart
(me, me, me)
och högst upp på önskelista låg denna underbara lampa
att ha över köksbordet tills för nån dag sen...
Jag hade kollat upp (trodde jag ja) att den "bara" kostade 1500-2000:- och tänkte att det finns ju absolut en chans att jag skulle kunna få den. Hoppet röcks undan under mina fötter när min man talade om för mig att de hade varit och letat efter en sån lampa och inte hittat nån under 6000:-!!! Herregud! Vad hade jag sett för pris och varför händer detta mig?! Så nu är jag jättefrustrerad över att vi har en sån ful lampa över köksbordet som jag verligen inte vill ha kvar och at jag inte kan få den jag verkligen vill ha. En back-up plan behövs! Nån som har en idé eller sett en liknande lampa billigare???
Men visst är den fin lampan och den skulle vara underbart fin hemma hos oss!

6 kommentarer:

Maria sa...

TjingTjing! Surfar runt här och vad hittar jag inte om en fin blogg med en lika fin lampa på första sidan. Gissa vad som hänger ovanför mitt köksbord !

Trevlig Kväll

// Maria

Camilla med C sa...

Inköpt var och för hur mycket???
Eller känner du för att donera din till ovanför mitt köksbord kanske, hihi =)

Kram

Maria sa...

Inte inköpt av mig alls... Jag var tydligen så snäll att jag fick en i födelsedagspresent. Den trivs dock så bra här hos mig så den får hänga kvar. Vet att det finns snarlika om inte lika på lampaffären i kupolen.. De har en svart med plafond som hänger som visnings ex, men den finns också i vitt, med eller utan prismor och med eller utan plafond... bara att välja och vraka. Fråga efter Bergsmanskrona

Camilla med C sa...

Tack för tipset!
Kramis

Kallangs Photography sa...

Jaha, då får jag rycka undan bena igen. Bergmanskrona är ju förebilden för Husetskrona.....

Bergmanskronan ligger på 9000 i samma storlek.

Jag är numera en riktig "Kron" expert.

Camilla med C sa...

Jaha, det är bäst vi börjar spara då... Jag kommer inte ge mig förrän det hänger en "krona" ovanför vårt köksbord!
Så det så =)