fredag 26 november 2010

Bebis-hicka

Inatt vaknade jag flera gånger av olika orsaker...

  • Bebben-Bertil hade hicka tre gånger
  • Toabesök tre gånger
  • Halsbränna hela fyra gånger!
  • Vaknade av att jag börjat snarka...

Låter härligt eller hur.

Var på MVC-besök nu på morronen. Allt bra. Bebben ligger fortfarande med huvudet neråt (mycket bra, mycket bra), Hb på 136, blodtryck på 120/80, magen är 36cm stor och hjärtljuden var på 144. Tog även blodprov igen eftersom jag är Rh- som jag får svar på vid nästa besök.

Alma har fått förkylningsblåsor i munnen och igår fick hon ett hysteriskt utbrott på kvällen för det gjorde så ont. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med en helt underbar sköterska. Hon förklarade hur man skulle behandla osv och vad Alma borde äta i nån dag nu. Mest kallt och flytande (med nån muta imellan åt så klart). Idag ser det redan mycket bättre ut i munnen och hon säger att det känns bättre men det är lika bra med en glassdiet idag =) för Alma alltså, hihi!

Kramis på er

2 kommentarer:

Pia sa...

lät ju som en toppennatt, skönt att du vet vad det beror på. och att det kommer ut nåt bra av det senare =)
kram på dig <3

Camilla med C sa...

Hihi! Ja, det är väl bara att vänja sig med lite sömn ändå...
KramKram