måndag 27 juni 2011

Gustav 6 mån och midsommarfirande 2011

Vår finaste pojke har blivit 6 månader.


Han sitter själv (även om det på den här bilden syns att han har en mer lade-back-stil) och är verkligen en superglad kille!


Midsommarafton firades i Värmland och stången restes i Torsby. Det är inte precis som ett traditionellt Dala-firande där själva stångresningen är grejen... Här var den uppe på 1 minut och inom tre minuter dansade vi alla runt i ring ;-) För två år sedan missade vi resningen pga en kopp kaffe och i år höll jag på att missa den pga en korv med bröd...



Vår vackraste Alma!



Lillebror



Alma och Gustav fick dela på en blomsterkrans som morfar hade bundit och båda var så söta så. Efter Torsbybesöket åkte vi tillbaka till stugan och åt lite middag (en råkyckling-middag, eller vi är lite oense om just den grejen), en väldigt god sallad och god sill dinerades tillsammans med gott vin. Vi satt uppe och pratade till långt in på natten innan det var dags att krama kudden.



Midsommardagen inleddes med (för mig ont i halsen) en promenad längs landsvägen. Mysigt tills vi började titta ordenligt och ser bara mer och mer skräp längs vägen. Man kan inte bli annat än förbannad när man hittar flaskor och burkar, dunkar och plastpåsar i den annars så fina miljön... Vi plockade ialla fall upp en hel del duktiga som vi är!
Även detta blev en sen kväll och igår söndag sov Alma ända till 10,30!!! Otroligt! Jag som typ till 10,15 så jag hade det rätt bra jag också ;-)


Mitt onda i halsen och min whiskeyröst gör att jag nu återigen inte kommer ut på löparrundan och nu känns det som att jag börjar svälla ut igen. Jag har gått ur Viktväktarna och tänker fortsättningsvis köra solo. Funderar på att köra lite GI som jag faktiskt aldrig har testat.
Börjar imorron, gäsp!!!

Inga kommentarer: