måndag 5 juli 2010

Peace&Love lördag

Amanda Jensen
Sista kvällen...
Hon har grym röst men inte min typ av musik,
vi såg ungefär halva sen gick vi vidare till...


Mando Diao
Borlänges egna rockband
det var röj från början till slut och riktigt bra

Tre partybrydar


Jay-Z
Han var grymt bra!
Det är ju ingen musik jag brukar lyssna på men snacka
om bra show och vilken stämning det var.


När alla i publiken sjöng med var det så hela festivalen lyfte!
Men det var en låt (ja egentligen flera) som jag aldrig aldrig
hört förut och så slänger han ut micken och typ alla sjunger med...
vi tittade på varandra och undrade om vi hade missat nåt, hihi!

En annan rolig sak var att när allt var över sen och vi skulle hem så åkte vi ut mot rondellen vid kupolen och då kom en polisbil och stoppade trafiken, vi hann ut i rondellen och åkte mot Ornäs. Men då efter oss kom tre polisbilar... Vi bara; jaha vad händer nu då...
Men det var ju Jay-Z!!!! Så vi ledde kortegen med Jay-Z ända fram till Grådarondellen där de kom ikapp oss och en polisbil slängde sig ut i rondellen och stoppade all trafik, jag flyttde snällt på bilen och så åkte dom förbi oss tre gapande tjejer! Vi såg dom ju!!!! Häftigt!
Ja nu kan det tyckas något fjantigt kanske men är man en helt vanlig Borlänge-tjej, småbarnsmamma och med ett alldeles vanligt jobb där vanligtvis inte mycket händer så är minsta lilla action hur STORT som helst!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Låter härligt blir så Avis. Har du varit där hela veckan. Jag var där för 5 år sedan inge bra då. Alla verkar ha varit där

Camilla med C sa...

Hihi! Jag var där tors, fre och lör och det räckte gott och väl för mig!
Det var riktigt kul och du måste ge det en chans till =)
Kram

Kallangs Photography sa...

Jenny- jag har aldrig varit där =(

Jag ser att Amanda Jensen lånat mammas gamla golvlampa och tyckte det var snyggt att ha mitt på scenen =)