fredag 9 september 2011

AyurVeda

Igår följde jag med en vän på informationsmöte om AyurVeda. Det är indisk läkekonst och verkar superintressant.
Man fick göra ett test där man ser om man är en Vata, Pitta eller Kapha. Jag är en Pitta! Detta stämde in på mig: Medelstora ögon, mjukt men tunnt hår, mjuk och smidig men känslig hud, tempramentsfull, granskar kritiskt, effektiv och noggrann, lättirriterad, ganska snabb, "måste ha mat", spenderar pengar på kvalitet och då gärna på mat/dryck/kläder... Stämmer ganska bra va?!
Sen fick vi smaka på olika theer som passar varje modell. Vi fick även smaka på två olika pastor (ört-klegg); en som var för koncetrationen/minnet och en som var för imunförsvaret/tarmar/mage (den köpte jag men borde köpt den för minnet också). Jag bokade även in en privat hälsokonsultation där de går igenom ögon, tunga, naglar, hår och så får man göra fler tester... Vi får väl se vad det kan hjälpa med vikt, humör och allt annat som "buggar" mig! Intressant var det ialla fall och jag är riktigt spänd av förväntan inför hälsokontrollen ;-)

Inga kommentarer: