måndag 30 maj 2011

Hoppas, hoppas, hoppas

Imorron är det vägning igen... Jag har stått helt still i flera veckor nu och har tröttnat! Jag och grannen har ju börjat springa så jag hoppas att det är fett som omvandlas till muskler och att det är därför det inte händer nåt på vågen. Jag har minskat nån cm runt midjan som tur är men ni vet hur det är... Man vill att det ska synas på vågen också.

Annars då, ja det har varit full fart här hos familjen Källängs. Dop-inbjudningarna är äntligen skickade och nu jag tror faktiskt jag har koll på vilka kläder hela familjen ska ha på sig (eventuellt måste det inhandlas en slips åt Fredrik). Lillebror måste prova dopklänningen en gång också så det inte blir panik ;-)
I onsdags var jag ut och sprang själv för första gången. Grannen har åkt på en envis förkylning och jag vill inte komma av mig allt för mycket så det var bara att rycka sig i kragen och ge sig ut själv. I fredags gjorde jag andra rundan själv. Men då gick det riktigt dåligt, jag lyckades springa hela vägen men det gick verkligen långsamt... Kan ju vara för att jag istället för lunch drack kaffe och en nyttig chokladboll! Angelica med twinsen och Karin och lille O kom och lekte och fikade nån timme så lunchen liksom glömdes av för mig. Efter löpningen åkte vi hem till familjen Lindgren på middag och myste ett par timmar.
I lördags hade jag och mamsen ett bord på loppis. Vi tjänade inte storkovan precis men jag fick ialla fall ihop till kläderna jag köpt av Jenny som lillebror ska ha. Alltid bra när det går jämnt-upp! Senare på lördag kväll åkte jag och barnen hem till Anna och barnen på tacokväll och lek. Mysigt som alltid!
Söndagen (Morsdag) började med en trip till Sågmyra och Calimero. Jenny shoppade loss och jag lyckades faktiskt behärska mig. Fredrik hade ju glömt (?) morsdag som vanligt och jag fick titta om jag ville ha nåt (jag fick/valde en fotoram). Efter shoppingturen åkte vi till Medeltidsmarknaden i Leksand och det var härligt. Vi åt Sula och tittade på alla utklädda i medeltidskläder. Timmarna försvann snabbt och vi fick skynda oss hem för lillebror hade sin sista simlektion. Väl hemma igen åkte vi och köpte Thaimat :-) Supergott och jag fick över till lunch idag och imorron. Vi får väl se om det blir plus på vågen bara för det nu då...

Som ni ser är det hektiska dagar i källängska livet... men idag har jag och lillebror bara varit till Torsång och Jennie för promenix och fika på caféet, pappa-Fredrik är borta med jobbet i två dagar så nu ska jag och barnen bara mysa och inte göra nåt vettigt alls... eller jo, jag måste klippa gräset, rensa rabatterna (jaja, rensa lite bland jorden), tvätta och städa!!! Det tar aldrig slut!!!!

Inga kommentarer: